Beste baai op aarde - Reisverslag uit Tyagarah, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu Beste baai op aarde - Reisverslag uit Tyagarah, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu

Beste baai op aarde

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 Januari 2016 | Australië, Tyagarah

Byron Bay wat was je leuk! Dit is de eerste stop geweest waarbij ik het echt jammer vind om weg te gaan. Waar ik nog makkelijk een week zou kunnen blijven. Maar helaas, de Greyhound en mijn hostel in Surfers Paradise had ik al geboekt. Maar dus, waarom is Byron Bay leuk? Ten eerste omdat het vol zit met winkeltjes waar ik uuuuuren zou kunnen rondkijken. Armbandjes, enkelbandjes, jurkjes, tassen, hoeden, ik werd helemaal gek zoveel leuke dingen waren er te zien. Alles in de hippiesfeer waar Byron om bekend staat. Maar ook café's en terrasjes op elke hoek van de straat. En wat me tot nu toe sowieso opvalt in Australië, is dat er overal glutenvrij voedsel te koop is. En oja, dat het water overal chemisch smaakt. Anyway, dan hebben we natuurlijk nog de natuur. Het populairste strand is Main Beach, de place to be overdag en 's avonds. En toch is het er nooit te druk, zoals je in Nederland vaak ziet. En ook heel mooi is het bos, Cape Byron. Dat was hoe ik Byron leerde kennen. Want toen ik aankwam in het hostel, kwam ene Tod heel blij naar me toe gelopen een welkomstpraatje en de vraag of ik meteen wilde mee doen aan de 'free walking tour'. Ik stond daar met al mijn bagage, nog zonder kamer, nog niet ontbeten. Maar ik deed het! Yolo. Het bleek een 3 uur durende wandeltocht door het bos en langs kliffen te zijn, naar het Byron Bay Lighthouse. Het was warm en zwaar, maar zeker een succes. Iets wat je leert als je alleen op reis bent is om je gewoon dingen te doen, activiteiten. Want dan zie je tenminste wat, en je leert sneller mensen kennen. En aan het eind van een goedgvulde dag voel je je veel tevredener dan na een dag op het strand liggen en lezen. Hoewel dat laatste ook heerlijk is op z'n tijd. Maar goed, een paar jaloersmakende dingen die ik tijdens die Lighthouse Walk gezien heb: een walibie (mini kangaroo), dolfijnen, zeeschildpadden, een HAAI, en tot slot natuurlijk mooie uitzichten en het Lighthouse. Wat ook leuk was, om even terug te gaan in de tijd, was dat ik in de Greyhound naar Byron toe een Nederlands meisje had ontmoet. Zij zat in een ander hostel maar we zijn een avond samen wat gaan eten en uitgegaan. Na 2 nachten in het hostel moest ik naar de neighbours verhuizen. Had voor het eerst 2 hostels op 1 plek geboekt. En dat beviel beter dan gedacht. Het tweede hostel, Aquarius, was super. Superruime kamers met eigen badkamer en balkon, gratis diner, elke avond vermaak, en goede beveiliging die elke avond na elven de kamers kwam checken of er geen overlast was voor de mensen die wilden slapen. Heb er 3 hele leuke dagen/nachten beleefd met een groep hele gezellige mensen. We zijn bijvoorbeeld in het holst van de nacht naar het strand geweest om daar met zo'n 100 andere mensen naar vuurdansers te kijken. En Australia Day hebben we goed gevierd, ook al regende het nog zo hard de eerste paar uur. We besloten naar het strand te gaan, en troffen daar een leuke aboriginal ceremonie aan. Dus in de stromende regen stonden wij daar te dansen op didgeridoo muziek. En daarna namen we een duik in de zee, want nat waren we toch al. Die regen was best leuk, maar halleluja het klaarde toch nog op aan het einde van de dag. Dus aan het eind van de middag zijn we op een terras een biertje gaan drinken in de zon. Australia Day geslaagd wat mij betreft. En ook de nacht was één groot feest natuurlijk. Wat ik bijna vergeet te vertellen is dat ik ook nog gekayakt heb met dolfijnen! De dag voor Australia Day. Dat was best spannend, want de golven waren extreem hoog die dag, maar het was heel gaaf. Inclusief gratis Timtams op het strand na afloop! Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle highlights van mijn 5 dagen in Byron heb genoemd. Het was top!

  • 27 Januari 2016 - 08:21

    Bianca:

    Ha lieverd, met een grote glimlach lees ik je enthousiaste verhaal. Het geeft me zo'n heerlijk gevoel te zien dat je zo geniet

  • 27 Januari 2016 - 15:40

    Gerard [opa]:

    je vermaakt je prima zo te horen en je foto,s zijn heel mooi,het beste en nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tyagarah

The Oz Adventure

De Oostkust van Australië in 70 dagen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2016

THE END!

13 Maart 2016

Australisch stedentripje

06 Maart 2016

Happy birthday on the Whitsundays

27 Februari 2016

Fraser avontuur

17 Februari 2016

Twee weken Noosa
Desiree

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6569

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

The Oz Adventure

Landen bezocht: