Twee weken Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu Twee weken Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu

Twee weken Noosa

Blijf op de hoogte en volg Desiree

17 Februari 2016 | Australië, Noosa Heads

Hej! (Zweeds voor hoi) Ik heb hier in Australië een liefde ontwikkeld voor Zweden, hoe gek het ook mag klinken. Mijn nieuwe lievelingsland heeft namelijk 1. Alleen maar mooie jongens. 2. Alleen maar mooie meisjes. 3. De vrolijkste taal ter wereld. Nu denken jullie natuurlijk allemaal: vanwaar die plotslinge obsessie? Nou, simpel: ik ben teveel Zweden tegen gekomen hier. En op de een of andere manier raak ik sneller bevriend met hen dan met Duitsers, Fransen of Engelsen. Dus mocht ik ooit in mijn leven het idee krijgen om naar Zweden te verhuizen, dan weten we waar dat (briljante) idee vandaan komt. Anyway, tot zover mijn introductie. Nu kan het echte werk beginnen: een verslag schrijven over Noosa. Ik zit hier in Nomads, mijn tweede hostel in Noosa. Overmorgen vertrek ik naar Rainbow Beach, het vertrekpunt voor Fraser Island. Dan ben ik precies twee weken in Noosa geweest. Ja echt, twee weken. Het was niet helemaal de bedoeling, maar ja, soms lopen dingen anders dan gepland. Al helemaal op zo'n soort reis. De reden dat ik ben 'vastgelopen' in Noosa is dat ik nogal snel heb gereisd. Ik had mijn Fraser Island datum al een tijdje terug geboekt, en aangezien er niks speciaals te zien is tussen Noosa en Fraser Island moest ik wat langer in Noosa vertoeven. Wat een straf... Stranden, het National Park, de Noosa river, de Everglades, en een levendig centrum met de leukste winkels en eettentjes. Noosa is een plek waar alles samenkomt. Ik verbleef mijn eerste week in Dolphins Beach House, een chilled out hostel met roze muren, hangmatten en buddha's. Het was echter ver van het centrum en Main Beach, het strand waar je heen gaat om relaxed te zonnebaden en te zwemmen. Als je dat op Sunshine Beach probeerde, het dichtstbijzijnde strand bij Dolphins Beach House, kreeg je elke vijf seconden een vlaag zand in je gezicht geblazen omdat de wind zo sterk was. En zwemmen kon je er ook wel vergeten want zelfs voor de surfers waren de golven vaak too dangerous. Gelukkig was er een free shuttlebus van het hostel die een paar keer per dag naar Noosa Junction (voor de supermarkt) en Main Beach reed. In Dolphins Beach House heb niet de leukste week ooit beleefd. Dat kwam vooral door het weer in het begin (regen, regen, zon, regen) en het gebrek aan entertainment in het hostel. Vooral de avonden waren enigszins triest: men zat óf op zijn telefoon óf lag in bed. Gelukkig heb ik een aantal leuke mensen leren kennen met wie ik heb gelachen, gedronken, de coastal walk heb gewandeld, gebodyboard, en om 5 uur 's ochtends naar het strand gelopen om de zonsopgang te bekijken. En niet te vergeten: ik heb die week voor het eerst in mijn leven een taxi genomen! Want tja, de shuttle bus reed niet meer om 11 uur 's avonds toen wij uit wilden... Met een van die mensen, een Duits meisje, ben ik na een week naar Nomads verhuisd. Goede keuze! De Coles (supermarkt) zit op 5 minuten lopen afstand, Main Beach plus alle leuke winkeltjes/eettentjes ook, en er is een bar waar elke avond wel iets te beleven valt. Zo heb ik gister dapper meegedaan aan de karaoke. Mijn kamer was tot vandaag gevuld met Zweden, heerlijk! Twee hele leuke lieve meisjes, twee nogal aparte maar gezellige jongens en een aardig meisje dat met hun meereist. Helaas zijn zij inmiddels allemaal vertrokken richting Fraser Island. De twee meisjes en ik hebben afgesproken elkaar weer op te zoeken in Cairns, aangezien we daar ongeveer op hetzelfde moment zullen zijn. Zin in! Hier in Noosa hebben we samen de Everglades tour gedaan: varen en kanoën over de Noosa river in een van de twee enige Everglades ter wereld. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet helemaal weet wat het woord Everglades inhoud, maar ik denk dat het staat voor het type natuurgebied. Anyway: het is prachtig! En de gids op de boot wist de meest gedetailleerde feitjes te vertellen. Zoals het bedrag dat je moet betalen als je een van de mangrovebomen in de Everglades omhakt (een paar DUIZEND dollar). We kregen een morning tea met cookies en muffins, en halverwege een heerlijke bbq lunch. Het was een zeer geslaagde dag, zeker het geld waard. Ik heb me er maar bij neergelegd dat mooie ervaringen nou eenmaal vaak wat kosten. Wat echter een hele leuke gratis ervaring was, was een shark evacuation op het strand een paar dagen geleden. De lifeguards bevolen iedereen uit het water te komen tot het weer veilig was. Exiting! Maar goed, nog even over gisteren, de Zweedse meisjes en ik wilden nog een sunset cruise over de rivier te doen na de Everglades tour. Die was maar $10 en scheen een van de mooiste manieren te zijn om de zonsondergang te ervaren. Maar helaas, we misten de boot... Dus in plaats van de cruise hebben we toen een milkshake genuttigd op een terrasje in de haven. Oh, over eten/drinken gesproken, ik heb hier in Noosa het lekkerste ooit ontdekt, met dank aan een Canadees meisje. Een warme donut met ijs erin! Het is te koop bij een ijssalon genaamd Gelatissimo en werkelijk briljant! Ik denk dat ik niet alleen bruin maar ook 10 kilo zwaarder terugkom in Nederland... Veel ijs, pizza, burgers, timtams, alcohol... Met dat heerlijke vooruitzicht eindig ik mijn Noosa verslag. Morgen laatste dagje hier, dus dat wordt waarschijnlijk strand en inpakken. Groetjes! (Ps: foto's komen later want het wifi is hier om te huilen...)

  • 18 Februari 2016 - 18:46

    Rens Van Den Berg:

    Hoi Desiree. Je kent mij niet maar ik ken je vader via zijn werk.
    Hij vertelde mij laatst van je mooie trip naar Australië,wat een belevenis zeg en stoer en dapper dat je dit onderneemt,echt super tof !!!!.
    Als ik het zo lees heb je al veel meegemaakt in de tijd dat je daar bent,het lijkt wel een boek als ik je verhalen lees.
    Je maakt me nieuwsgierig over die Gelatissimo,lekker he ongezond eten haha.
    Ik wens je nog vele leuke weken toe en de 28e februari een gezellige 19e verjaardag met wie je dat daar ook gaat vieren.
    Ik weet dat je jarig bent omdat mijn zoon ook die dag jarig is en ook 19 wordt.Nogmaals geniet van je tijd in Australië. Gr Rens uit Medemblik

  • 20 Februari 2016 - 05:54

    Desiree Janssen:

    Hi Rens. Wat leuk om te horen! Alvast gefeliciterd met je zoon:) Ik zal zeker genieten van de maand die ik nog heb hier. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

The Oz Adventure

De Oostkust van Australië in 70 dagen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2016

THE END!

13 Maart 2016

Australisch stedentripje

06 Maart 2016

Happy birthday on the Whitsundays

27 Februari 2016

Fraser avontuur

17 Februari 2016

Twee weken Noosa
Desiree

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6573

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

The Oz Adventure

Landen bezocht: