Happy birthday on the Whitsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu Happy birthday on the Whitsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu

Happy birthday on the Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Desiree

06 Maart 2016 | Australië, Cairns

Dag mensen. Ik zit hier zwetend en met zware koppijn mijn best te doen om me te herinneren wat er allemaal in dit verslag moet komen. Ik snap nu eindelijk wat mensen bedoelen met de 'humidity' in Cairns. De zon schijnt niet eens en toch is het elke dag minimaal 30 graden en superbenauwd. Het is een mooie stad met veel groen en leuke winkels, maar verder heb ik niet heel veel met Cairns. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om naar Melbourne te vliegen! (overmorgen) Ik heb hier wel een leuke dagtour gedaan gister, door het regenwoud en langs de watervallen. De Josephine Falls had een 'natural rock slide' waar je vanaf kon glijden, heel leuk. En de Milla Milla Falls is de waterval waar de Herbal Essence reclame is opgenomen (alle meisjes moesten natuurlijk de hairflip foto's maken). Maar goed, dit zou eigenlijk een verslag over de Whitsunday Islands worden. En over mijn verjaardag daar. Want die was echt geweldig en onvergetelijk. Om te beginnen zat ik een dag en een nacht van tevoren in Airlie Beach. Die dag heb ik voornamelijk geslapen, wat me niet gelukt was in de voorafgaande 15 uur durende busrit. De volgende dag moest ik om 1 uur 's middags bij de haven zijn, waar we aan boord gingen van de New Horizon. Het was een grote zeilboot met 'slaapkamers' onderin, een klein keukentje bovenin en chillruimte voor en achter op het dek. De crew bestond uit vier jonge gasten: de schipper, de kok, een duikinstructeur en iemand die van hot naar her rende om alle andere dingen te doen. De groep, 30 man denk ik, was niet heel close maar wel relaxed. Ik had al meteen een klik met een ander Nederlands meisje, en later kwamen we erachter dat er nog twee Nederlandse meisjes waren. Ik irriteer me er altijd aan als Fransen of Duitsers naar elkaar toe trekken en hun eigen taaltje gaan spreken, maar zelf doe ik dat dus ook... Het was vooral fijn dat dat Nederlandse meisje en ik veel overeenkomsten hadden: ze woont ook in Amsterdam (oké ik ongeveer) en heeft ook communicatiewetenschap aan de UvA gestudeerd (oké ik moet nog beginnen). Dus gespreksstof hadden we wel. Maar ik heb natuurlijk natuurlijk niet alleen maar Hollandsch gepraat, heb ook gesocialized met de andere nationaliteiten op de boot. Er was bijvoorbeeld een Desiree nummer twee! (waarom rijmt alles altijd op mijn naam?) Ze kwam uit Zwitserland. En er waren twee Serviërs die het superleuk vonden om Nederlands te leren. En twee Engelse meisjes die ik al eerder in Rainbow Beach was tegengekomen, waarvan één me had gevraagd om haar tattoo te ontwerpen (die heeft ze na de Whitsundays trip ook laten zetten!). Goed, de Whitsunday Islands gingen we dus bekijken. De eerste dag hebben we vooral gevaren, nog niet ergens aangemeerd. Die eerste avond kregen we wel meteen al haaien te zien! Maarliefst vier reef sharks zwommen rond de boot. Don't worrie, reef sharks zijn niet de gevaarlijke witte haaien die mensen eten. De tweede dag (28 FEBRUARI) hebben we vee gedaan en gezien. We hebben gesnorkeld boven mooi koraal en tussen de vissen, van de waterglijbaan gegleden, aangemeerd bij Whitsunday Island (het grootste eiland), gewandeld naar een prachtig uitkijkpunt, Whithaven Beach bewonderd, en 's avonds een stunning sunset gezien. Toen we daarna op het dek sterren lagen te kijken kwam de kok opeens aanzetten met een bananencake voor de 'birthdaygirl'. Iedereen zingen, superleuk. Alsof die dag nog niet goed genoeg was kwam er die avond ook nog een dolfijn vlak langs de boot zwemmen! We noemden hem Dennis the dolphin. De derde dag hebben we weer gesnorkeld, zeeschildpadden gezien! Toen was het helaas alweer tijd om terug naar Airlie Beach te varen. Het afscheid was hard, maar er was een geslaagde afterparty in Airlie Beach. Met de groep, maar ook met het grootste deel van de crew. Tours zijn duur, maar zo de moeite waard! Toen ik de laatste dag in Airlie Beach rondliep, heb ik besloten iets te doen wat ik al een tijd lang in mijn hoofd had zitten: een tattoo te laten zetten. Een cirkel met een golf erin, als aandenken aan deze mooie reis. De reis die over twee weken alweer afgelopen is... Maar eerst nog Melbourne en Sydney. It's not the end yet!

  • 10 Maart 2016 - 17:50

    Rens Van Den Berg:

    Hoi Desiree. Wat onwijs leuke verhalen lees ik weer van de afgelopen weken en dat je alles onthoud wat je mee maakt iedere dag weer,echt super tof.
    En die tattoo,je hebt helemaal gelijk dat je dat hebt gedaan.deze reis pikt niemand meer van je af en staat eeuwig "gegraveerd" hihi op je arm.
    Ik zou zeggen geniet van je laatste anderhalve week !!!!!
    Gr Rens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

The Oz Adventure

De Oostkust van Australië in 70 dagen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2016

THE END!

13 Maart 2016

Australisch stedentripje

06 Maart 2016

Happy birthday on the Whitsundays

27 Februari 2016

Fraser avontuur

17 Februari 2016

Twee weken Noosa
Desiree

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6555

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

The Oz Adventure

Landen bezocht: