Fraser avontuur - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu Fraser avontuur - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu

Fraser avontuur

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 Februari 2016 | Australië, Airlie Beach

Hello! Ik ben sinds een tijdje niet meer zo goed in het bijhouden van deze blog. Heb nog steeds niet alle foto's van Noosa erop kunnen zetten... Dat komt vooral door het gebrekkige frustrerende wifi overal. Maar goed, ik heb weer een verhaaltje te vertellen. Over Fraser Island, een jeepsafari over het strand en door de bossen, en kamperen onder de sterren. Mijn absolute nummer 1 so far in Australië. Ik was na Noosa dus naar Rainbow Beach gegaan. Een ieniemienie plaatsje waar mensen alleen maar heen gaan als vertrekpunt voor Fraser Island. Ik sliep er 3 nachten voor mijn vertrek. Had leuke Engelse kamergenoten en heb ook twee superleuke Nederlandse mensen ontmoet. Een jongen en een meisje uit Noord-Brabant. Gezellig met de zachte g! Party bij de bar in het hostel en dan naar het strand met een gitaar en kijken naar de sterren. Maar bruut werden wij gescheiden toen zij op hun Fraser Island tour gingen. Ik ging één dag later. Ik was een beetje bang voor mijn tour, want ik was helemaal niemand tegengekomen die ook met Dropbear Adventures zou gaan of gegaan was. Maar het bleek dat het algemene pick-up point Noosa was, en dat er slechts een paar mensen vanaf Rainbow Beach meegingen. We waren met z'n vieren in Rainbow Beach: een Duits meisje, een Zweedse jongen, een Zweeds meisje en ik. Wij waren tijdens de tour ook goede maatjes. Het Duitse meisje en ik hebben de hele tour op de twee plekken voorin de Leading Car gezeten, naast tourleader Dave. Best spot! We waren de hardste meezingers met de muziek en hadden de beste plekken voor filmen en fotograferen. Tourleader Dave heeft ons drie onvergetelijke dagen bezorgd. En de groep was ook hele gezellig. We waren met 4 auto's waar 8 mensen in gingen. We hebben kilometers over het strand gereden, heerlijk de ramen open en speaker op z'n hardst. We hebben gezwommen in twee van de schoonste meren ter wereld, Lake Wabby en Lake McKenzie. Maar alleen zwemmen was het niet... Lake Wabby zat vol met die kleine Dr Fish visjes die je dead skin afknabbelen, en als je opgevouwen tea tree bladeren je neusgaten stopte werden je luchtwegen heerlijk gereinigd. Lake McKenzie heeft superhelder blauw water, en het fijne zand is geschikt om jezelf te scrubben, je haar te wassen, en zelfs je tanden te poetsen! En als je dan helemaal gescrubd en schoon het water uit kwam kon je naar een van de tea trees lopen, de bladeren crushen zodat de olie vrijkomt en dat in je haar smeren als moisturiser. Dus als je gratis spa day wil: koop een ticket naar Australië (niet gratis helaas) en bezoek Fraser Island. Verder hebben we gewandeld door regenwouden en zandvlaktes, het mooiste uitzichtpunt ooit ervaren genaamd Indian Head, en de champagne pools bezocht. Tourleader Dave had zo nu en dan 'storytime'. Hij wist eindeloos veel te vertellen over de geschiedenis van het eiland en feitjes over de mensen en dieren die er leven. We hebben genoeg wildlife gezien: dingo's (Fraser Island is de enige plek waar die nog leven), slangen (twee stuks, we reden ze net niet over doordat Dave ze net op tijd zag), en dolfijnen op de terugweg vanaf de veerboot. En we hebben de lekkerste lunches en diners gekregen in het kamp. Al met al was het een geslaagde tour die ik iedereen aan zou raden. Heb nog één nachtje in Rainbow Beach geslapen en toen de 15 uur durende bus naar Airlie Beach genomen. Daar zit ik nu, wachtend tot het 14:00 is en mijn zeiltocht naar de Whitsundays vertrekt. Heb gister mijn duurste ontbijt ooit genuttigd: $12,90. Maar halleluja wat was het lekker: Belgische wafels met aardbeien, maple syrup en vanille ijs. Ik gunde het mezelf ook echt, de nachtbus is helemaal niks voor mij. Ik kwam er moe, hongerig en vol spierpijn uit. Dus ik was wel toe aan een goed ontbijt op een terras met met wifi en uitzicht op zee. Het hostel waar ik verblijf is ook heel aangenaam, elke kamer (8 persoons) is een soort huisje met eigen badkamer. En airco godzijdank. Nou, dat was het weer voor vandaag. Volgende verslag zal een hopelijk leuk verhaal over de Whitsundays zijn. Bye!

  • 27 Februari 2016 - 22:34

    Toos En Joop Corstjens:

    Hoi of Hej Desiree,

    Wat een avontuur zeg, daar bij die aussies. We genieten van je verhalen en kunnen ons goed voorstellen dat je het naar je zin hebt. Velen anderen zouden het niet aandurven om zo'n reis alleen te maken, maar wat ik zo van je lees, heb je weinig moeite om onderweg contacten te maken met andere jonge mensen.
    Wij willen je vandaag (hier is het zondagavond 22.30 uur dus in Australië is het al dik 28 feb.) van harte feliciteren met je 19e verjaardag. Maak er een leuke dag van maar een wijze raad van (oude) mensen, blijf of je hoede en doe voorzichtig en kom weer heelhuids terug in ons kikkerlandje.

    Dikke kus van ons beiden, Toos en Joop

  • 28 Februari 2016 - 11:43

    Oma En Opa:

    Hallo jarige job gefeliciteerd met je 19e verjaardag deze dag zal je nooit meer vergeten.
    Dit is wel heel speciaal in zo,n ver land dit te vieren maar met een heleboel leuke mensen om je heen.
    Aan contacten ontbreekt het je niet als wij al die verslagen lezen en die foto,s echt leuk hoor.
    Al weer bijna 2 maanden weg maar van alles beleefd en gezien dat kan niet iedereen zo maar zeggen.
    Desiree geniet er maar van en wij kijken wel weer uit naar het volgende bericht.
    Groeten van ons en een hele dikke zoen van ons Opa en Oma.

  • 02 Maart 2016 - 08:46

    Monique Essink:

    Lieve Desiree , nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Wat een geweldige reis ben je aan het maken . Ik geniet van je verslagen . Geweldig
    Veel liefs van je oude buurvrouw Monique

  • 02 Maart 2016 - 17:42

    Vivian Brouwer:

    Lieve Desiree,

    Wat onwijs leuk om al jouw verslagen te lezen! Ik lees zoveel dingen die mij ook weer bekend voorkomen en nu wil ik alleen maar terug. Zo leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en lekker je ding doet. Fraser is geweldig en wat leuk dat je ook Whitsundays hebt gedaan (inmiddels).

    Liefs,
    Vivian ( en mijn ouders ook!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

The Oz Adventure

De Oostkust van Australië in 70 dagen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2016

THE END!

13 Maart 2016

Australisch stedentripje

06 Maart 2016

Happy birthday on the Whitsundays

27 Februari 2016

Fraser avontuur

17 Februari 2016

Twee weken Noosa
Desiree

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 6560

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

The Oz Adventure

Landen bezocht: