Port Macquaregen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu Port Macquaregen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Desiree Janssen - WaarBenJij.nu

Port Macquaregen

Blijf op de hoogte en volg Desiree

17 Januari 2016 | Australië, Port Macquarie

Hallootjes. Ik zit hier in Port Macquarie mijn laatste uurtjes te spenderen. Had 4 nachten geboekt maar heb de laatste 2 gecancelled. Het verhaal van deze paar sombere dagen begon allemaal de 14e, 3 dagen geleden. Ik kwam er in de bus achter dat ik pas vanaf de 15e (de volgende dag) had geboekt, DOM. En ik zou ook nog eens laat (01:45) aankomen in Port Macquarie, dus dan moet je van tevoren regelen dat er een sleutel voor je klaar wordt gelegd. Als je geboekt hebt tenminste... Anyway, ik moest ze dus bellen. Net toen ik zover was en wist wat ik wilde zeggen, bleek ik geen beltegoed te hebben omdat ik blijkbaar mijn nieuwe simkaart nog niet compleet geactiveerd had. Kon er ook nog wel bij. Gelukkig was er een aardige meid in de bus die mij haar telefoon wilde lenen. Maar alsof het allemaal nog niet erg genoeg was bleek er alleen nog maar een double room over te zijn voor die nacht, van maarliefst 96 dollar per nacht. Het was dat of op straat slapen. Ik heb (gelukkig) voor het eerste gekozen, en werd die ochtend heerlijk wakker in een tweepersoonsbed zonder snurkende mensen om me heen. Ook wel eens fijn. Maar de rest van de dagen hier waren niet zo leuk als ik gehoopt had. Heb geen leuke mensen ontmoet met wie ik eventueel verder kan reizen, en ook het stadje is niet echt impressive. Het hostel echter is het schattigste hostel die ik tot nu toe heb gehad. Een soort openlucht hippiehuis met een zwembad, bioscoopkamer, slippers en surfborden aan de plafond en de mooiste schilderingen op de muren. De eerste dag was één en al regen, dus was een chill-in-het-hostel-dag. De tweede dag ben ik met twee Finse meisjes (die zo weinig praatten dat ik bijna schrok als ze iets zeiden) in hun auto naar het koalahospital geweest. Te lief zijn ze, koala's! En heel zielig natuurlijk, veel zijn blind of hebben chlamydia. We hebben daarna ook nog gewandeld door het Sea Across Rainforest, heel mooie (maar stille) wandeling. En in de avond weer regen en onweer. Maar vandaag is er zon! Heb een coast walk gedaan. Langs de Breakwall, waar honderden rotsblokken beschilderd zijn, tot Town Beach, waar ik een uurtje op het strand heb liggen lezen en bruin worden. En straks de Greyhound naar Coffs Harbour, met goede moed. Tot zover mijn verslag, see ya!

  • 17 Januari 2016 - 10:14

    Bianca, Marcel, Rob En Lola:

    Ha schat, fijn om weer wat van je te lezen. Tja ook mindere dagen horen erbij maar je blijft de positieve dingen benadrukken, heel knap.
    Blijf schrijven, we lezen elke keer met plezier hoe het je vergaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

The Oz Adventure

De Oostkust van Australië in 70 dagen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2016

THE END!

13 Maart 2016

Australisch stedentripje

06 Maart 2016

Happy birthday on the Whitsundays

27 Februari 2016

Fraser avontuur

17 Februari 2016

Twee weken Noosa
Desiree

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6554

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

The Oz Adventure

Landen bezocht: